من از آن روز که در بند تو ام آزادم. . .

من از آن روز که در بند تو ام آزادم. . .

آزادترین فردی وقتی که نگی "ای کاش..."
من از آن روز که در بند تو ام آزادم. . .

من از آن روز که در بند تو ام آزادم. . .

آزادترین فردی وقتی که نگی "ای کاش..."

سفر مجازی به کاشان(2) (باغ شاه فین)


 بقیه تصاویر+توضیح مختصر

سر در ورودی باغ شاه


ورودی باغ:


کوشک صفوی(koshk) یا شترگلوی عباسی:



قسمت پشتی کوشک صفویه(حوض12فواره)


داخل کوشک:شترگلوی عباسی:


توضیح:کوشک به عمارتهایی ک از4طرف باز بوده و وسط باغ قرارمیگرفته میگن.

شترگلو بخاطر حفره داخل حوض میگن چون به شکل گلوی شتر یا S شکل ساخته شده تا فشار آب بیشتربشه و بنظر برسه داخل حوض چشمه هس.بنای کوشک صفویه به دستور شاه عباس اول ساخته شد.روی دیوارهاش هم نقاشی بود که مربوط به دوره فتحعلی شاه بوده و چندسال پیش مرمتش کردند(کلا روشو کچ سفید کشیدند رفت پی کارش )

حلاصه امروز هم دیدم که داشتن با اسید و جوهر نمک کاشی های فیروزه ای که قدمتی400ساله دارند را میشستند.واقعا حماقت تاکجا؟؟؟؟؟؟؟

بعضی از بازدیدکنندگان محترم هم اسمشونو روی سنگهای مرمر500ساله ی دستراش ،حک میکنند(اسمشونو رو قبر فکرکردن حک نمیکنند آیا؟؟ که اینجا یادگاری مینویسن؟؟) 

حافظ میراث خودمون باشیم.

پارسال هم یکی از فواره هایی که قدمت400ساله داشتو شکستند!! ما نمیگیم کی شکست

کل سیستم آبرسانی به هم میخوره.دیگه مثل قبل همه فواره ها دریک سطح نیسن......

دیگه حوصله م نمیرسه خرابکاری های اینا را بگم خیلیه...عصابم خورد میشه.......



انشالله حوض جوش و کوشک قاجار و حمام باغ راهم عکساشو در پست های بعدی قرار میدم.

اگه سوالی درباره ی این قسمت داشتین درخدمتم.  البته من تاریخی از این بنای کوشک ننوشتم.یعنی الان حوصله شو نداشتم....

عکس ها هم از91/12/29 هسن جز یکیشون که اونم نمیگم کدومه